
Во време кога жените се бореа за основни слободи, Марлен Дитрих веќе ги кршеше правилата – и тоа облечена во смокинг. Филмската дива, родена во Берлин, а крунисана во Холивуд, не остави само траг во кинематографијата, туку создаде цела нова естетика на женственост и стил. Денес, најголемите модни куќи и уредници ја сметаат за една од првите вистински модни икони на 20. век, пред Коко Шанел, пред Одри Хепберн, пред сите.
Модна револуција во машки костуми
Кога Марлен Дитрих се појави во филмот Morocco (1930) облечена во совршено скроен машки костум со цилиндричен шешир, таа не направи само моден избор – таа создаде културен земјотрес. Жената во смокинг беше неприфатлива, дрска, па дури и шокантна по тогашните стандарди.
Но Дитрих знаеше нешто што модата дури децении подоцна ќе го потврди: андрогениот стил не го брише женскиот идентитет – го потенцира.
Таа го носеше костумот како оклоп, со држење, харизма и храбра елеганција што денес модните новинари ја опишуваат како „стил пред времето, создаден за вечност“.
Жена што живееше без модни граници
За разлика од тогашните холивудски актерки кои биле обликувани според замислите на студијата, Марлен Дитрих беше своја – самосвесна, смела, провокативна.
Покрај нејзините легендарни костуми, таа беше и мајстор на гламурот: сатенски вечерни фустани, пердуви, крзна со драматични силуети, изразени раменици, непогрешлива силуета со тесен струк. Нејзиниот стил беше комбинација на европска префинетост и американска филмска спектакуларност.
Музата што ги инспирира модните куќи и денес
Голем број модни куќи низ годините црпеа инспирација од нејзе:
Yves Saint Laurent го создаде култниот „Le Smoking“ токму под впечаток од Дитрих.
Jean Paul Gaultier, Dolce & Gabbana, Gucci, Chanel – сите ја имаат преработено нејзината андрогена, glam-noir естетика во свои ревии.
Vogue во повеќе наврати истакнува дека Марлен е „жената која го нормализираше преодот меѓу машката и женската гардероба“.
The Guardian ја нарекува „архитектка на модерниот моден идентитет“.
А според Harper’s Bazaar, нејзината способност да го менува обликот на своето тело преку облека „беше прва вистинска демонстрација на модата како уметност на трансформација“.
Беспрекорниот имиџ – дисциплина, мистерија, контрола
Марлен Дитрих беше целосен перфекционист.
Секој дел од нејзиниот изглед беше внимателно креиран: специфични агли на осветлување, тенки, високо изведени веѓи, светли кадрици, студен, мистериозен поглед. Нејзиниот имиџ беше оркестрација, а не случајност. Затоа денес модните историчари ја сметаат за првата жена која активно ја диригирала сопствената визуелна кариера – концепт што денес го практикуваат сите големи ѕвезди.
Како стана модна икона?
-
Храброст да ги крши правилата – носеше машки костуми кога тоа беше скандал.
-
Контрола врз сопствениот стил – не се препушташе на студиски стилисти, туку сама го дефинираше изгледот.
-
Вечна естетика – нејзините силуети и денес се модерни.
-
Андрогена елеганција – создаде мост меѓу родовите во модата.
-
Култ на мистерија – нејзиниот имиџ беше уметничко дело, не само гардероба.
Жена со стил кој никогаш не старее
Марлен Дитрих не беше само филмска икона. Таа беше предвесник на модерната мода. Прва го постави прашањето: Зошто жената да не може да носи што сака?
И повеќе од еден век подоцна, одговорот што го даде со својот стил и понатаму одекнува:
Модата е слобода – и смелост.
Н.Т

Жена што живееше без модни граници
Музата што ги инспирира модните куќи и денес
Жена со стил кој никогаш не старее